Overlijden melden
Als de hypotheek op naam van de overledene staat, hebben wij twee documenten nodig: een ingevuld formulier overlijden en een kopie van de overlijdensakte. Een overlijden meld je via Mijn Clarian Wonen of door het formulier overlijden in te vullen en te mailen naar info@clarianwonen.nl. Stuur de overlijdensakte in beide gevallen mee. Deze krijg je van de gemeente. De akte gebruik je onder meer om financiële zaken af te handelen. Zoals een hypotheek. Of om pensioen aan te vragen.
Mijn Clarian Wonen of download onderaan de pagina het formulier Overlijden Melden.
Wij nemen contact met je op
Wij bekijken de formulieren en regelen verder alles. Het kan zijn dat we om aanvullende documenten vragen. Bijvoorbeeld als je onder huwelijkse voorwaarden bent getrouwd. Of als de overledene een testament had. Wij nemen daarover contact met je op. Je hoeft zelf nog niets te doen.
Mogelijkheden hypotheek
- Had je samen met je partner een hypotheek? Dan zetten wij de hypotheek automatisch voor je op jouw naam. Hier hoef je niks voor te doen.
- Gaat de hypotheek over naar een erfgenaam? En stond de erfgenaam nog niet op de hypotheek vermeld? Neem contact op met ons of met je adviseur.
- Verkoop je het huis? Geef dit dan aan op het formulier overlijden melden. Je kunt daarop ook aangeven wat de verwachte verkoopprijs is en hoe lang je denkt nodig te hebben om het huis te verkopen. Met de opbrengst van de verkoop betaal je de hypotheek af. Daar rekenen we uiteraard geen extra kosten voor.
Je overlijdensrisicoverzekering keert uit
Heb je een overlijdensrisicoverzekering? Geeft dat aan op het formulier overlijden melden. Wij regelen het verder met de verzekeraar. Met het geld dat de verzekeraar uitkeert los je de hypotheek af. Of een deel ervan.
Blijf niet met vragen zitten
Heb je vragen over je hypotheek die we hierboven niet hebben beantwoord? Dan zijn wij er om je te helpen. Neem gerust contact op. Heb je een financieel adviseur? Ook die helpt je graag.